Wat is narrowcasting?

Narrowcasting of digital signage wordt steeds populairder. Je ziet het steeds meer in winkels, tankstations en horeca, maar ook op beurzen, tentoonstellingen, bedrijfsevenementen en sportwedstrijden. Meestal op TV schermen en etalageschermen. Zo groeit het aantal aanbieder ook sterk. Maar wat is narrowcasting nou precies?

Wat houdt narrowcasting in?

Narrowcasting is een vorm van digitale communicatie via een tv-scherm op een specifieke locatie. Het zendt zijn eigen tv-zender uit. De content op deze tv-zender wordt specifiek bepaald door de uitzender. Dit kan van alles zijn, van promoties tot persberichten. Via deze tv-schermen kan de doelgroep op het juiste moment op de juiste plaats worden bereikt.

Hoe werkt narrowcasting?

Digital signage is eigenlijk heel eenvoudig. Het enige wat je nodig hebt is een (TV) scherm, een mediaspeler en een beschikbare internetverbinding. Er zijn in Nederland veel narrowcast-bedrijven die dergelijke mediaspelers leveren. Log in via de online portal, waar je je programmering eenvoudig kunt combineren. Druk daarna op een knop en u kunt beginnen met uitzenden. Dit kan op 1 scherm, maar ook op meer dan 100.

Voor wie is narrowcasting interessant?

Narrowcasting is voor elk bedrijf interessant en ook elk bedrijf zou het in kunnen zetten. Hieronder een aantal branches waarvoor narrowcasting interessant is.
• Vastgoed en makelaardij – Etalage tv schermen met woningaanbod.
• Retail – Etalage schermen met promotie & instore displays met inspirerende content.
• Tankstations – Point of Sale schermen met informatie of promoties.
• Tuinbouw – TV schermen met actueel nieuws vanuit het bedrijf.
• Horeca – TV schermen met het menu & Etalageschermen met promoties.
• MKB bedrijven – TV schermen met informatie & Etalageschermen.
• Zorg – TV schermen met informatie of nieuws.
• Sportverenigingen – TV schermen met informatie over de sportvereniging.
• Fitness en Sportscholen – TV schermen met entertainment.
• Overheidsinstellingen – TV schermen met informatie of nieuws.